Міжшкільна методична комісія вчителів гуманітарного циклу
Підсумкове засідання міжшкільної методичної комісії вчителів гуманітарного циклу за 2020/2021 н.р.
02 червня 2021 року відбулася онлайн-зустріч (Zoom) вчителів гуманітарного циклу міжшкільної методичної комісії. На засіданні детально проаналізовано результативність роботи педагогів за ІІ семестр та за рік (кер. Назаренко С.П.): засвоєння учнями Держстандарту, предметні тижні, позакласна робота, самоосвіта, робота з обдарованими дітьми; розглянуто питання оптимізації використання інтерактивно-дистанційного навчання на уроках словесності.
Друге питання засідання пройшло в активному обговоренні пропозицій щодо планування роботи ММК на наступний навчальний рік. Філологи запропонували провести засідання, використавши такі форми, як Педагогічна ярмарка, Складання букета педагогічного досвіду, Методична кав’ярня та ін., а також запланувати розгляд питання щодо формування інформаційної грамотності педагогів через вивчення різних форм роботи.
Бабашкіна О. А. поділилася враженнями від участі в онлайн-заході VII Міжнародній науково-практичній конференції "Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи" ( третє питання - «Школа вищої майстерності «Хочу поділитися»). Шевченко М.П. виклала власний погляд на роботу з дітьми в період дистанційного навчання. Кулик Л.В. розповіла про навички роботи з кубиком Блума. Бікулова Е.О. наголосила на безперечній перевазі в освітньому процесі ігрових форм. Кисла Л.А. надала перевагу інтерактивним формам навчання. Назаренко С.П. поділилася знаннями, набутими на обласному дистанційному семінарі керівників ММК " Навчання української у 21 столітті: виклики часу" та участю у першому регіональному дистанційному освітньому хакатоні "Ефективна й результативна дистанційна освіта: можливості, структура, засоби, інструменти"
На кінець засідання філологи прийшли до висновку, що роботу ММК вчителів гуманітарного циклу можна вважати задовільною.
Березневе засідання міжшкільної методичної комісії вчителів гуманітарного циклу
31 березня 2021 р. було організовано і проведено планове засідання (заочна форма) міжшкільної методичної комісії вчителів гуманітарного спрямування на тему «Особливості взаємодії учня та вчителя словесності в процесі соціалізації особистості».
Ознайомившись із презентаціями та доповідями («Вплив соціально-педагогічних умов на процес соціалізації школяра» Шевченко М.П., «Головні аспекти формування соціалізованого освітнього простору» Бабашкіна О.А., «Соціальне партнерство в освітньому просторі» Назаренко С.П., «Нові підходи до складання ЗНО-2021» Колтунік В.В.), словесники переконалися у всій важливості та нагальності даної теми. Тому що соціалізація охоплює всі процеси залучення до культури, комунікації і навчання, з допомогою яких особистість набуває здатності брати участь у суспільному житті.
Вчителі-словесники прийшли до висновку, що здійснювати процес соціалізації підростаючого покоління потрібно шляхом гуманізації навчально-виховного процесу, створення сприятливого морально-психологічного клімату в колективі, а також створення кожному учневі ситуації успіху, де б він міг себе реалізувати як особистість.
Січневе засідання міжшкільної методичної комісії вчителів гуманітарного циклу
19 січня 2021 року відбулося планове засідання (онлайн-зустріч) ММК вчителів гуманітарного циклу за темою «Активізація науково – пізнавальної діяльності, пошукової науково-дослідницької роботи учнів на уроках словесності як один із шляхів підвищення якості освіти».
На засіданні було заслухано ґрунтовний звіт керівника ММК Назаренко С.П. про роботу ММК вчителів гуманітарного циклу за І семестр 2020-2021 н.р..
Викладач української мови та літератури Кулик Л.В. акцентувала увагу присутніх на темі «Активізація науково – пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури», поділившись власним досвідом роботи. Виступ Кислої Л.А. супроводжувався цікавими прикладами засобів, які забезпечують формування активності учня в умовах дистанційного навчання. Своїми міркуваннями та наробками з даної теми поділилися Бікулова Е.О., Шевченко М.П., Бабашкіна О.А., Колтунік В.В.
Отже, вчителі-словесники прийшли до висновку, що основними прийомами, стимулюючими активність школярів, є створення проблемних, частково пошукових і дослідницьких, евристичних ситуацій.
Серпневе засідання міжшкільної методичної комісії вчителів гуманітарного циклу
28 серпня 2020 року проведено засідання міжшкільної методичної комісії вчителів гуманітарного циклу Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області у форматі ZOOM конференції.
Під час засідання був проведений детальний аналіз роботи ММК за 2019/2020 навчальний рік. Розглянуті та обговорені методичні рекомендації по викладанню предметів гуманітарного циклу, а також, велику увагу приділили розгляду рекомендацій міжнародних організацій, щодо збереження неперервності освіти під час пандемії. Поставили перед собою завдання на новий навчальний рік.
Робота була плідною і корисною.
Підсумкове засідання міжшкільної методичної комісії вчителів гуманітарного циклу
15 травня 2020 року відбулося засідання ММК вчителів гуманітарного циклу за участю головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту Саджениці Ірини Леонідівни. Зустріч пройшла у форматі відеоконференції
Педагоги прослухали та обговорили звіт про роботу міжшкільної методичної комісії філологів за 2019-2020 навчальний рік( Назаренко С.П.), ефективність роботи в умовах дистанційного навчання (Кисла Л.А., Кулик Л.В., Бікулова Е). Зокрема члени ММК зупинилися на перевагах та недоліках GoogleClassroom – безкоштовного хмарного сервісу, на якому вчителі мають можливість легко та швидко створювати, перевіряти завдання учнів у електронній формі, – не оминувши інших дистанційних платформ (Шевченко М.П., Бабашкіна О.А.)
Виступи головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту Саджениці Ірини Леонідівни з обговорюваних питань були змістовними та обґрунтованими.
Викладачі, які атестувалися в поточному році, мали можливість зробити докладний самоаналіз та самооцінку педагогічних здібностей і професійних якостей (Кулик Л.В.).
На онлайн-зустрічі заслухали повідомлення (Кисла Л.А.) про особливості підготовки до ЗНО в умовах карантину та обмінялися думками з цього питання, зупинившись на тому, що головне – правильно визначити пріоритети.
На сучасному етапі вчителі-філологи впевнено крокують до змін, підлаштовуючи свої навчальні програми до реального світу і сьогоднішніх проблем, обираючи синхронний, асинхронний або змішаний стиль педагогіки. Бо, як зазначала голова громадської спілки «Освіторія» Зоя Литвин, «місія сучасного вчителя і школи - навчити дітей бути гнучкими у змінах. Також — легко адаптуватися і вміти навчатися впродовж усього життя. Щоб це вдалося, самому треба бути зразком…»
Протокол засідання міжшкільної методичної комісії гуманітарного циклу