Міжшкільна методична комісія шкільних бібліотеарів "Бібліотечна справа"
Квітневе засідання міжшкільної методичної комісії шкільних бібліотекарів "Бібліотечна справа"
12 квітня проведено засідання №4 ММК бібліотекарів - «Діяльність шкільної бібліотеки, як центру інформаційної підтримки освітнього процесу». Під час онлан- зустрічі бібліотекарів ОЗЗСО Розумівська школа Гринь А.А. та ОЗЗСО Новозапорізька школа Пятак Н.В., яка проведена у Viber, було розглянуто наступні питання:
-
Підведені підсумки заходів в рамках Тижня дитячого читання – 2021.
-
Методичні поради «Інформаційно-комунікаційні технології як один з аспектів організації бібліотечного обслуговування читачів», яка склала керівник ММК бібліотекарів Гринь А.А.
-
Обмін досвідом бібліотекарів освітніх закладів з підвищення ефективності роботи шкільної бібліотеки (медіатеки) на допомогу освітньому процесу (досягнення і недоліки).
В умовах інформатизації школи і суспільства першочерговим завданням для шкільних бібліотек є впровадження в діяльність інформаційно-комунікаційних технологій, які допоможуть зробити бібліотеку (медіатеку) більш доступною, привабливою та ефективною.
Спілкування колег бібліотекарів у процесі роботи ММК стимулює до аналізу, узагальнення власних результатів та бажання спільними зусиллями знаходити нові шляхи вдосконалення майстерності, розвитку творчості та компетентності.
Бібліотечний простір Нової української школи
22 січня 2021 року було проведено он – лайн засідання міжшкільної методичної комісії бібліотекарів освітніх закладів Відділу освіти, молоді та спорту Долинської сільської ради.
Тема засідання: «Бібліотечний простір Нової української школи»
На засіданні розглянуто наступні питання:
1.Підсумки роботи ММК бібліотекарів за І семестр 2020/2021 н.року.
2. Бібліотечний простір Нової української школи. Роль бібліотеки, як складової сучасного освітнього простору.
3. Інтернет – сервіси в бібліотечній діяльності.
4. Веб – сторінка шкільної бібліотеки, як одна із форм інформаційної культури шкільного бібліотекаря. Головна мета Нової української школи – створення школи, в якій приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті. Шкільні бібліотеки як обов'язковий структурний підрозділ НУШ є важливим складником сучасного освітнього середовища. Тому головним завданням сучасної бібліотеки - медіатеки є інформаційне забезпечення освітнього процесу, формування в учнів інформаційної грамотності, сприянню самореалізації учня, виховання освіченої, інтелектуальної, творчої особистості. Запровадження комп’ютерних технологій розширює завдання сучасної шкільної бібліотеки.
З стрімким технологічним розвитком та появою новітніх технологій змінюється саме поняття «бібліотека». Воно розширюється та трансформується в «медіатеку». Створення бібліотек – медіатек є актуальним. Тут поєднується традиційне читання книг, відбувається розвиток творчих здібностей, задоволення читацьких інформаційних інтересів з сучасними технологіями. Сучасна бібліотека–медіатека – це місце індивідуальної праці, зони релаксу та розвитку навчально-пізнавальної діяльності школяра. Це єдина інституція, що надає безкоштовний доступ до інформації, знань і культурного надбання нації та світу і сприяє просвіті.
Територія сучасної бібліотеки – медіатеки є багатофункціональною: з «гучними» і «тихими» зонами, з відкритими просторами і відокремленими місцями відпочинку.
Сьогодні бібліотечний працівник зобов’язаний володіти усім комплексом проблем у галузі інформації, пропонувати нові види інформаційних послуг, володіти навичками ділового спілкування, підвищувати свою професійну майстерність. Цьому сприяють участь працівників бібліотек в семінарах, тренінгах, професійних конкурсах.
Можна зазначити, що перспектива шкільної бібліотеки полягає в улосконаленні бібліотекарями освітніх закладів умінь та навичок роботи з читачами, розширенні асортименту інформаційних продуктів, активному використанні нових інформаційних технологій, перетворенні бібліотеки на інформаційний центр школи, медіатеку.
Саме за цими орієнтирами і надалі будуть працювати бібліотекарі освітніх закладів громади.
Підсумки роботи ММК бібліотекарів за І семестр 2020/2021 н.року.
Інтернет – сервіси в бібліотечній діяльності
Веб-сторінка шкільної бібліотеки
Серпневе засідання міжшкільної методичної комісії шкільних бібліотекарів
27 серпня 2020 року відбулось онлайн засідання міжшкільної методичної комісії бібліотекарів освітніх закладів Долинської ОТГ (ОЗЗСО Новозапорізька школа, ОЗЗСО Розумівська школа).
Обговорювались важливі питання стосовно роботи бібліотекарів в 2020-2021 навчальному році: планування роботи, робота бібліотек в умовах адаптивного карантину, проведення в 2020 році Місячника шкільних бібліотек, який проходитиме під гаслом «Шкільна бібліотека та екологічна просвіта», забезпеченність підручниками здобувачів освіти.
Шкільні бібліотеки повинні бути безпечним місцем для своїх читачів. Тож, бібліотекарі продовжують шукати нові способи надання послуг: підготовка електронних та віртуальних книжкових виставок, електронних презентацій, буктрейлерів, слайд– шоу, тематичних рекомендаційних списків та ін. Використання бібліотекарями Інтернету дає можливість проводити віртуальні екскурсії та подорожі. Сьогодні шкільна бібліотека, медіатека має забезпечувати не тільки доступ до необхідної інформації, а й є важливим соціакультурним осередком, основними завданнями якого є: сприяння інтелектуальному та морально естетичному зростанню дітей та учнівської молоді.
Спілкування колег бібліотекарів у процесі роботи ММК стимулює до узагальнення й аналізу власних результатів та бажання спільними зусиллями знаходити нові шляхи вдосконалення майстерності, розвитку творчості та компетентності.
Керівник ММК бібліотекарів Гринь А.А.
Міжшкільна методична комісія шкільних бібліотекарів "Бібліотечна справа"
Підсумкове засідання міжшкільної методичної комісії шкільних бібліотекарів "Бібліотечна справа"
Спілкування колег - шлях до
вдосконалення роботи шкільних бібліотек
12 травня 2020 року відбулося онлайн засідання міжшкільної методичної комісії шкільних бібліотекарів освітніх закладів.
Розглядалися наступні питання:
1.Патріотичне виховання дітей та молоді засобами діяльності шкільної бібліотеки (медіатеки). Практичну консультацію провела керівник ММК Гринь А.А., яка ознайомила з основними напрямами, методами і формами роботи шкільної бібліотеки (медіатеки) з патріотичного виховання.
Було зазначено, що форми роботи мають бути як традиційними так і новими: проектна діяльність, тематичні заходи з елементами гри – квест, літературний лабіринт, турнір, флешмоб, буккросинг та ін. Приводились приклади заходів з власного досвіду.
Особливе значення приділялося наочним формам популяризації літератури – книжковим виставкам та тематичним книжковим полицям, експозиціям. Сучасні книжкові наочні форми подачі літератури мають відзначатися новизною та оригінальністю. Було розглянуто сучасні види книжкових виставок, які мають якісно розкривати книжкові фонди бібліотек.
Підводячи підсумки, було ухвалено впроваджувати в практичну діяльність дані форми роботи з патріотичного виховання читачів.
2. З досягненнями власного досвіду з підвищення ефективності роботи шкільної бібліотеки з інформаційного забезпечення освітнього процесу школи, було заслухано бібліотекара ОЗЗСО Новозапорізької школи Пятак Н.В.
Бібліотекар досліджувала ефективність діяльності шкільної бібліотеки, та інформаційного забезпечення освітнього процесу в школі. Бібліотека, як сучасний інформаційний центр, має обслуговувати сучасних читачів на основі комп’ютерних технологій, а як центр виховання культури залишається надійним засобом підготовки юного покоління до життя в інформаційному суспільстві.
Постійно створювати сприятливі та комфортні умови користувачів бібліотек, позитивного іміджу бібліотеки, через пошук та впровадження найбільш привабливих для читача форм популяризації книги, а також послуг, які надає бібліотека – головне завдання бібліотекара та сприяти поповненню книжкових фондів, проводячи благодійні акції. Питання поповнення фонду сучасною літературою, збільшення кількості підписних періодичних видань, можливість розгляду питання з придбанням в бібліотеку комп’ютера для подальшої успішної роботи, вважати головним на наступний рік.
3.Традиційно останнє питання це – Звіт роботи ММК бібліотекарів за 2019 – 2020 навчальний рік.
Протягом навчального року ММК бібліотекарів працювала над реалізацією проблемно – методичної теми: «Удосконалення професійної компетентності шкільних бібліотекарів шляхом впровадження інформаційних технологій».
Бібліотекарі протягом зазначеного періоду підвищували свій професійний рівень, приймаючи участь в обласних конкурсах, семінарах, заходах. З умовами участі у конкурсі «Шкільна бібліотека 2020» та результатами бібліотекара Гринь А.А., ознайомлено бібліотекара – колегу Пятак Н.В. , для подальшої участі у професійних конкурсах.
Новий час - нові можливості. Бібліотека має стати сучасним інформаційним центром обслуговування користувачів на основі комп’ютерних технологій. Крок вперед є те, що в ОЗЗСО Розумівська школа функціонує сучасна бібліотека – медіатека. Нажаль учні ОЗЗСО Новозапорізької школи такої можливості не мають. Але в майбутньому все може змінитися. Сучасному бібліотекарю неможливо обійтись без інформаційних технологій.
Бібліотекарам навчальних закладів є над чим працювати та до чого рухатись.
Необхідна умова – постійно працювати над своєю самоосвітою, налагоджувати фахові спілкування з бібліотекарами міста, області, які у процесі роботи стимулюють до підвищення власних результатів та бажання творчо працювати.
Роботу ММК бібліотекарів протягом навчального року вважати задовільною.
Дякую за позитивне та відповідальне ставлення до почесної бібліотечної справи!
Бажаю творчих злетів та вдячних читачів!
Протокол засідання ММК шкільних бібліотекарів "Бібліотечна справа"
Доповідь на тему: "Ефективність роботи шкільної бібліотеки на допомогу освітньому процесу"